CRM – najważniejsze funkcje i możliwości

System CRM to rozbudowane narzędzie, mające za zadanie w szybki i prosty sposób zarządzać sprzedażą, komunikować się z klientem oraz pracownikami. Nowoczesne systemy CRM, pomagają w tworzeniu strategii sprzedażowych, co wpływa na poprawę kontaktów z klientem oraz zwiększenie zysków firmy. Wśród wielu funkcji i możliwości systemów możemy wyróżnić m.in.:

  • zarządzanie kontaktem z klientem,
  • zarządzanie ofertami i sprzedażą,
  • szybki eksport danych,
  • zarządzanie zespołem,
  • planowanie,
  • statystyki i raporty.

Zarządzanie kontaktem z klientem

W panelu CRM odpowiedzialnym za zarządzanie relacjami z klientem znajdziemy m.in. dane klienta, historię jego transakcji. W wygodny sposób możemy zaplanować spotkanie lub działania marketingowe. System CRM pozwala na grupowanie klientów oraz przypisywanie kontaktu z nimi do poszczególnych pracowników. Program CRM ESTI https://esticrm.pl/ umożliwia tworzenie rozbudowanych opisów nieruchomości, które w szybki sposób pozwala dopasować do niej potencjalnych nabywców.

Zarządzanie ofertami i sprzedażą

Oprogramowanie CRM w znaczny sposób poprawia zarządzanie sprzedażą i poszczególnymi ofertami, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z dużą firmą, czy niewielkim przedsiębiorstwem. Oprogramowanie pomaga nam w prosty i szybki sposób tworzyć opisy produktów i ofert, które będą wzbudzały zainteresowanie kupujących. Dodatkowo, po przeprowadzeniu konkretnej kampanii marketingowej, czy zakończeniu okresu sprzedaży możemy skorzystać z pełnego raportu działań i sprzedaży, co pozwoli wysunąć wnioski i wprowadzić ewentualne zmiany do naszych działań.

Szybki eksport danych

Dane dostępne w systemie CRM możemy w łatwy sposób wyeksportować i zapisać w formatach .CSV lub .XLS. Nie musimy też od razu eksportować pełnych danych, oprogramowanie umożliwia wygodną segregację danych i podział m.in. na oferty, klientów, faktury, leady.

Zarządzanie zespołem

System CRM pozwala na sprawne zarządzanie zespołem, co ułatwiają specjalnie opracowane funkcje. Role zarządzania zadaniami pozwalają przypisać osobę odpowiedzialną za prowadzenie danej oferty oraz osoby współpracujące przy danym projekcie. To także możliwość kontroli poprzez ocenę przełożonego, raporty wykonanych zadań oraz czasu poświęconego na dany projekt. System CRM może również wysyłać przypomnienia i powiadomienia dotyczące ważnych spraw lub zbliżającego się terminu. Praca w systemie CRM idealnie sprawdza się podczas home office, niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy w sposób zdalny, możemy mieć dostęp do niezbędnych plików, które na bieżąco są aktualizowane.

Planowanie

Wiele systemów CRM posiada wbudowany kalendarz, który w intuicyjny sposób pozwala zaplanować spotkanie lub konkretne działania marketingowe. Dodatkowo mamy możliwość przypisania konkretnego zespołu lub osoby odpowiedzialnej za konkretną czynność.

Statystyki i raporty

Korzystanie z systemu CRM umożliwia nam szybki dostęp do przejrzystych statystyk dotyczących sprzedaży. Skuteczna analiza działań pozwala na jeszcze lepsze zaplanowanie przyszłych kampanii oraz ich optymalizację.

Poprzedni artykułOprogramowanie dla gastronomii – dlaczego warto skorzystać?
Następny artykułDlaczego ulotki są doskonałym narzędziem marketingowym dla małych firm?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj