G Suite Basic vs G Suite Business – jaki pakiet jest najlepszy dla Twojej firmy?

Pakiet do pracy G Suite zyskuje na naszym rynku coraz to większą popularność. Mogłoby się wydawać, że wybór jednego z trzech dostępnych pakietów to bułka z masłem, praktyka pokazuje iż jest to o wiele trudniejsza decyzja. G Suite Basic jak sama nazwa wskazuje posiada niezbędne aplikacje i możliwości do pracy podczas, gdy wersja Business to już nieco wyższy poziom.

Porównanie wersji G Suite Basic vs Business

1. Przestrzeń na Dysku Google

Pierwszą różnicą jest właśnie pojemność naszego firmowego dysku. Podstawowa wersja G Suite Basic oferuje nam tylko i aż 30 GB podczas, gdy w pakiecie Business na nasze pliki mamy 1TB. Sytuacja wygląda jeszcze lepiej, gdy dokonujemy zakupu minimum 5 kont. Wtedy wszystkie konta posiadają nielimitowaną przestrzeń dyskową.

2. Praca w zespole na wyższym poziomie

Jak już zostało powiedziane wyższa wersja pakietu G Suite to nielimitowana przestrzeń dyskowa. Jednakże odnośnie Google Drive oferuje jeszcze jedną bardzo praktyczną funkcję tzw. Dyski zespołu. Jest ona przydatna w szczególności firmom, które posiadają kilka działów w ramach struktury swojej organizacji. W ten sposób możemy stworzyć wspólny dysk o nazwie np. Marketing i tam przydzielić dostęp wszystkim pracownikom, którzy należą do tego działu. Analogicznie dostęp do dysku Księgowość będą mieli pracownicy działu księgowości. Takie rozwiązanie jest bardzo przydatne w praktyce, ponieważ pozwala działom na przechowywanie wspólnych plików w jednym miejscu.

3. Google Vault

O ile aplikacje takie jak Calendar, Hangouts, czy Forms są nam dobrze znane o tyle nie wszyscy wiedzą czym jest Google Vault i dlaczego może wyciągnąć nas z kłopotliwej sytuacji. Usługa ta dostępna jest w wersji Business, ale występuje również w niższym pakiecie po dokonaniu dodatkowej opłaty (co w ostatecznym rozrachunku niekoniecznie wychodzi korzystnie). Zadaniem Google Vault jest archiwizacja danych (pliki, maile, wiadomości) do których możemy później powrócić. W przypadku wersji Basic, która nie posiada wyżej wymienionej aplikacji mamy możliwość odzyskiwania danych tylko do 25 dni. Google Vault w G Suite Business oznacza nielimitowany czasowo wgląd do danych użytkowników. Sytuacja w której bardzo często przydaje się ta aplikacja najczęściej spowodowana jest niepożądanym zachowaniem pracownika. Wtedy na potrzeby działań sądowych możemy odtworzyć usunięte maile, pliki lub wysłane wiadomości np. z informacjami poufnymi.

4. Regiony danych

Od czasu kiedy ustawa dotycząca RODO weszła w życie, firmy coraz częściej zwracają uwagę na to w jaki sposób przetwarzają dane. Google w wersji Business daje firmom możliwość wyboru, gdzie dane przetwarzane za pomocą aplikacji Google będą się znajdować. Domyślnie zaznaczone będzie “Bez znaczenia” jednakże oprócz tego możemy wybrać “Stany Zjednoczone” lub “Europa”.

5. Kontrola i bezpieczeństwo danych

O ile Google po swojej stronie może zapewnić nam 100% bezpieczeństwa naszych danych, o tyle nasi pracownicy już niekoniecznie. Zdarza się, że ktoś zgubi telefon lub zostanie najzwyczajniej w świecie okradziony. Możliwe jest także, że jeden z pracowników zapomni wylogować się z poczty w miejscu publicznym. Podobnych sytuacji w rzeczywistości jest naprawdę bardzo dużo. Jak temu zaradzić? G Suite Business daje możliwość administratorom na stworzenie niestandardowych alertów dzięki którym natychmiast będzie wiadomo, iż wykonywane czynności na koncie wyglądają podejrzanie. Może to być duża ilość wysłanych maili w krótkim czasie czy też udostępnianie poufnych plików poza domenę. Administrator widząc niepożądane zachowanie na koncie użytkownika może:

  • wylogować się z danego urządzenia i zmienić hasło do konta
  • wyczyścić urządzenie mobilne pod kątem obecnych tam aplikacji

6. Tworzenie niestandardowych aplikacji

G Suite Business oferuje jeszcze jedną funkcję, która może okazać się przydatna w wielu polskich firmach – szybkie tworzenie aplikacji. Czasami w ramach naszej organizacji zaistnieje potrzeba stworzenia prostej aplikacji np. w celu lepszego zarządzania projektami i przydzielania osób. App Maker to kreator aplikacji, który nie wymaga zaawansowanej wiedzy programistycznej oraz pisania dużej ilości kodu. Dzięki zoptymalizowanym działaniom po stronie Google aplikacja pozwala na szybkie i łatwe tworzenie prostych aplikacji. Ważną informacją jest fakt iż aplikacja może być w pełni kontrolowana z poziomu panelu administratora.

7. Hangouts Meet

Aplikacja ta występuje w każdej wersji pakietu G Suite. Różnica polega na ilości uczestników, którzy mogą dołączyć do wspólnej rozmowy online. W przypadku pakietu Basic jest to 25 osób, natomiast w wersji Business limit został zwiększony do 50 osób.

Który pakiet wybrać? O to najlepiej zapytać bezpośrednio eksperta – Partnera Google, który doradzi jakie rozwiązanie jest dla nas optymalne. Największym polskim Partnerem G Suite jest Fly On The Cloud z siedzibą we Wrocławiu, Warszawie i Bukareszcie.

Poprzedni artykułWady i zalety darmowych systemów CRM
Następny artykułSystemy kolejkowe – jak to się sprawdza w praktyce?

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj