Jak poprawić opisy produktów w sklepie, aby więcej sprzedawać?

Sprzedaż każdego produktu wymaga odpowiedniej komunikacji z klientem. Opisy asortymentu mają za zadanie uświadomić odbiorcy potrzebę posiadania lub ją stworzyć. Co jednak jeśli treści umieszczone w Twoim sklepie nie spełniają tego zadania? W tym artykule omówimy, na co zwrócić uwagę przy korekcie opisów produktów.

Opisy produktów – rola

Aby właściwie podejść do korekty opisów, musisz wiedzieć, jakie funkcje spełniają. Korzyści płynące z posiadania profesjonalnych tekstów o produktach sprowadzają się do kilku punktów.

  • Wysoka sprzedaż – główne zadanie opisu produktu to nakłonić do zakupu.
  • Dobra pozycja w wyszukiwarce – opisy zoptymalizowane pod SEO pozwalają osiągnąć widoczność, dzięki czemu dotrzesz do większej liczby zainteresowanych.
  • Wysokie konwersje – większy ruch na stronie, liczba kliknięć i inne działania użytkowników. To wszystko podwyższa szansę na sprzedaż.
  • Pozytywny wizerunek i rozpoznawalność – rzetelne opisy pozwalają zdobyć zaufanie klientów. Dzięki wysokiej pozycji w rankingu sklep zna większa liczba użytkowników.

Szczegóły na temat skutecznej korekty opisów produktów znajdziesz tutaj.

Korekta opisów produktu – na co zwrócić uwagę?

Każdy asortyment wyróżnia się innymi cechami i warto to podkreślać. Istnieją jednak wskazówki, które przydadzą Ci się podczas korekty opisu dowolnego produktu. Jeśli teksty w Twoim sklepie nie generują sprzedaży, być może pominąłeś któryś z tych aspektów.

Profil klienta

Prawidłowa korekta opisu powinna być poprzedzona stworzeniem profilu konsumenta. Dopiero gdy wiesz, do kogo kierujesz komunikat, możesz zaplanować sposób jego budowania. Określ szczegółowo, kim jest Twój potencjalny klient. Wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania – zdecyduj, które z tych danych demograficznych odbiorcy mają znaczenie.

Następnie odpowiedz sobie na pytania – co go interesuje, z jakimi problemami i wyzwaniami się mierzy oraz jakie potrzeby z tego wynikają. To pomoże Ci dobrać przekonujące argumenty.

Język korzyści

Czy opisy produktów w Twoim sklepie są napisane językiem korzyści, czy mówią wyłącznie o cechach produktu? Jedną z najczęstszych przyczyn nieskuteczności takich tekstów jest brak odniesienia do wartości emocjonalnych. W dobrym opisie każda właściwość niesie za sobą korzyść niematerialną. To rozwiązanie konkretnego problemu lub przyjemność, którą daje posiadanie produktu.

Wykorzystaj wiedzę o kliencie, którą uporządkowałeś podczas tworzenia profilu. Niech opis produktu pokaże mu, że znasz jego potrzeby i masz gotowe rozwiązanie jego problemów.

Wartość informacyjna

Tekst powinien nie tylko zachęcać do zakupu, ale i wyczerpująco informować. Sprawdź, czy aktualne treści odpowiadają na pytania, jakie klient zadaje sobie przed zakupem. Przeprowadzając korektę opisów produktów, rozwiej ewentualne wątpliwości, które mogą powstrzymać przed zakupem.

SEO

Największą część treści w sklepie internetowym stanowią opisy produktów. Dlatego ważne jest, aby były konstruowane zgodnie z SEO. Twoje teksty nie napędzają sprzedaży? Może to być spowodowane złą optymalizacją lub jej brakiem. Jeśli sklep jest słabo widoczny w wyszukiwarce, szanse na dotarcie do klientów są małe.

Dlatego korekta opisów powinna uwzględniać także potrzeby SEO. Podstawowe aspekty, o których należy pamiętać, to:

  • poprawność językowa,
  • unikalność opisów (nawet dla bardzo podobnych produktów warto przygotować oryginalny tekst; unikaj kopiowania informacji ze strony producenta),
  • naturalne rozmieszczenie fraz.

Frazy kluczowe

Zwróć uwagę, czy Twoje opisy nie zawierają zbyt dużo ogólnych słów kluczowych (np. kosmetyki ekologiczne). Szczegółowe frazy pozwalają ukierunkować ruch na klientów szukających konkretnej rzeczy (np. ekologiczny krem do rąk z organicznym rumiankiem firmy XYZ). Z reguły tacy użytkownicy są bardziej nastawieni na zakup. Uwzględnij we frazach nazwę firmy producenta i modelu produktu. Do dobierania słów możesz użyć także narzędzi Google’a.

Struktura SEO

Rozbudowane opisy są atrakcyjniejsze z perspektywy zarówno użytkownika, jak i algorytmów. Jeśli teksty w Twoim sklepie ograniczają się do kilku zdań, korekta opisów produktów będzie obejmować ich rozbudowywanie. A dłuższy tekst wymaga odpowiedniej struktury.

  • Podział na akapity
  • Nagłówki
  • Pogrubienia i wypunktowania
  • Linkowanie

Linkowanie wewnętrzne

Umieszczaj na stronie z produktem odnośniki do innych przedmiotów w sklepie. Wybierz te, które pasują do danego zakupu, są podobne lub stworzone przez tego samego producenta. To działanie generuje sprzedaż i ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronie. Poza tym pozytywnie wpływa na miejsce w wynikach wyszukiwania.

Korekta opisów produktów – podsumowanie

Coraz częściej dostrzegamy rolę tekstu w marketingu internetowym. Wysoka jakość treści wciąż jest jednak celem trudnym do osiągnięcia. Trzeba pamiętać, że tylko unikalne opisy produktów stworzone przy użyciu języka korzyści pozwolą generować wysoką sprzedaż. Dlatego warto skorzystać z profesjonalnej korekty lub rzetelnie samemu podejść do tego zadania.

Poprzedni artykułSprzedaż wierzytelności – jak sprzedać długi?
Następny artykułNa czym polega bezpośrednia likwidacja szkód z polisy OC sprawcy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj