Pozycjonowanie stron. Na czym polega? Czy warto w nie zainwestować?

Szukasz sposobu na to, aby przyciągnąć na stronę internetową nowych klientów? Jedna z najpopularniejszych metod promocji online to pozycjonowanie.

Właściciele stron internetowych mają do dyspozycji szeroką gamę metod marketingowych online. Wśród nich znajduje się także pozycjonowanie stron, które w połączeniu z ich optymalizacją określane jest jako SEO (ang. search engine optimization). Czym jest pozycjonowanie? Czy opłaca się w nie inwestować? Jak można osiągnąć najlepsze wyniki, korzystając z tej metody promocji?

Na czym polega pozycjonowanie stron WWW?

Pozycjonowanie stron internetowych polega na promowaniu stron, na przykład strony firmowej lub sklepu internetowego, z użyciem wyszukiwarki Google. Celem jest w tym przypadku wyniesienie adresu strony na jak najwyższą, najlepiej pierwszą pozycję, na której adres tej jest najlepiej widoczny. Strony znajdujące się na najwyższych pozycjach są lepiej zauważalne, a dzięki temu wchodzi na nie znacznie więcej internautów.

Aby uzyskać optymalne wyniki, pozycjonowanie powinno być odpowiednio zaplanowane i zrealizowane. Co ważne, nie jest to działanie jednorazowe, ponieważ dla optymalnych efektów strona nie tylko powinna zdobyć wysoką pozycję, ale również ją utrzymać. Właśnie dlatego pozycjonowanie stron jest traktowane w kategorii procesu, który powala firmie na uzyskanie przewagi konkurencyjnej w internecie.

Jak odbywa się pozycjonowanie stron?

Na pozycjonowanie składa się zespół czynności, do których zaliczają się:

  1. Audyt strony internetowej – służy do jej dokładnej kontroli pod kątem przygotowania do działań SEO.
  2. Wybór słów kluczowych – określają one ofertę firmy, zawartość strony internetowej.
  3. Optymalizacja strony – to działania prowadzone na stronie, aby przygotować ją do pozycjonowania. Dotyczy treści strony, jej struktury, a nawet zdjęć, by strona WWW była łatwa w odczytaniu dla robotów wyszukiwarki internetowej.
  4. Pozycjonowanie strony – właściwe działania prowadzone są off-site, czyli poza stroną. Polegają one między innymi na katalogowaniu strony, na publikowaniu wpisów sponsorowanych, na prowadzeniu bloga firmowego, strony w mediach społecznościowych. Celem jest link building – uzyskanie wartościowych linków prowadzących do strony WWW, ponieważ wtedy roboty wyszukiwarek traktują ją jako bardziej wartościową i wyświetlają ją na wyższej pozycji.
  5. Kontrola i modyfikacja kampanii – podczas promocji przez pozycjonowanie ważne jest również systematyczne kontrolowanie efektów prowadzonej kampanii oraz jej modyfikacja, gdy jest to konieczne dla uzyskania jeszcze lepszych wyników.

Więcej informacji o tym, jak odbywa się pozycjonowanie, można znaleźć na stronie Agencji Reklamowej Online Group z Krakowa, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych i innymi usługami marketingowymi.

Jakie są główne zalety pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych związane jest z wieloma zaletami, dlatego obecnie na taką metodę reklamy w internecie decyduje się wielu właścicieli stron firmowych, sklepów internetowych, serwisów o różnorodnej tematyce.

Główne korzyści związane z pozycjonowaniem stron:

  • pozwala na dotarcie do wielu potencjalnych klientów
  • celuje do konkretnej grupy odbiorców przekazu reklamowego
  • podnosi widoczność i rozpoznawalność firmy
  • pozwala na poprawę wizerunku firmy
  • wyróżnia się atrakcyjnymi, niskimi cenami
  • sprawdza się w przypadku praktycznie każdej strony internetowej

Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

Obecnie pozycjonowanie stron WWW jest bardzo popularną metodą reklamy, która prowadzona jest przez wielu właścicieli stron. Stąd często pojawiające się pytanie – czy rzeczywiście taka metoda reklamy jest opłacalna? Biorąc pod uwagę wszystkie zalety, z jakimi związane jest pozycjonowanie stron internetowych, a także przystępną cenę tej metody, jest ona jak najbardziej warta uwagi. Warto pamiętać o tym, że dzisiaj większość osób poszukuje ofert przez wyszukiwarkę, więc dobrze widoczna strona to sposób na to, aby dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów – bez wysokich wydatków.

Poprzedni artykułO czym należy pamiętać, tworząc ulotkę dla salonu urody?
Następny artykułNa czym polega ochrona osób i mienia?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj