Teksty SEO – 5 zasad tworzenia, o których musisz pamiętać

Wiesz już, co to jest SEO i jak może pomóc w wysokim pozycjonowaniu Twojej strony, a co się z tym wiąże, zyskaniu popularności w wyszukiwarce. Chciałbyś pisać treści zgodnie z jego zasadami, ale nie wiesz jak? Z poniższej treści dowiesz się, jak napisać artykuł, by oscylował w pierwszych wynikach wyszukiwania.

Teksty zgodne z zasadami SEO – o czym należy pamiętać?

Stworzenie internetowego wpisu, który znajdzie się w pierwszych pozycjach wyszukiwarki Google, nie jest takie proste. Aby zrozumieć, jak działa to narzędzie, potrzeba odpowiedniej wiedzy i kilkuletniego doświadczenia. Jeśli nie masz czasu zgłębiać tajników SEO, skorzystaj z pomocy specjalistów. Różnorodne treści na zamówienie oferuje agencja Content Writer.

5 zasad tworzenia tekstów zgodnie z zasadami SEO

Rozpoznanie kluczem do sukcesu

Nieważne, jaki artykuł przygotowujesz, odpowiedni zasób wiedzy to podstawa. Dlatego, zanim przystąpisz do pisania, warto zaznajomić się z tematem. Poszukaj rzetelnych i sprawdzonych informacji. Im więcej będziesz ich miał, tym bardziej Twój tekst będzie merytoryczny. Źródła informacji są zależne od tematyki artykułu. Mogą to być np. książki i teksty naukowe, materiały znalezione w internecie, czy informacje zaczerpnięte od konkurencji.

Jeśli już wiesz, o czym piszesz, to warto poznać słowa kluczowe, których użyjesz. Zacznij od tematu, ponieważ to najważniejsza część artykułu. Jeśli chcesz wiedzieć, jak dostosować nagłówek do Twoich odbiorców, to wpisz słowa klucze
w wyszukiwarkę i poczekaj na propozycje dokładnego zapytania. Dodatkowe, słowa stanowią ważną wskazówkę podczas pozycjonowania. Frazy kluczowe warto umieszczać również w tekście. Wskazówek, jakich konkretnie wyrażeń należy używać, znajdziesz na specjalnie do tego przeznaczonych, darmowych stronach internetowych.

Plan tekstu pomocą podczas pisania

Zgromadziłeś potrzebne informacje oraz frazy kluczowe potrzebne do pozycjonowania. Teraz stwórz plan artykułu. Mimo że może to się wydawać niepotrzebne, to stanowi istotną pomoc w procesie pisania, zwłaszcza, kiedy materiał jest obszerny. Tekst, który nie był wcześniej zaplanowany, często jest chaotyczny i męczy czytelnika, co może skutkować niską pozycją w wyszukiwarce. Zastanów się, co chcesz poruszyć w tekście i ustaw w kolejności chronologicznej.

Proces tworzenia

Specyfika stron internetowych stale się zmienia, lecz można już zauważyć kilka stałych zależności, które warto mieć na uwadze podczas tworzenia tekstu.

  • Call to action – czyli wezwanie do działania, możesz zastosować ten mechanizm, używając trybu rozkazującego.
  • Konstrukcja zaczerpnięta z języka mówionego – mimo że artykuły powstają na podstawie języka pisanego, to materiały copywriterskie zawierają również frazy charakterystyczne dla języka mówionego. Dlatego niektóre wyrażenia warto sprawdzić, w jakiej formie je zapisać.
  • Odrzuć kopiowanie – niech Twoje materiały będą unikalne. Jest to ważne
    z kilku powodów: zduplikowane treści są banowane przez algorytm Google, Twoi klienci zorientują się, że materiał nie jest Twojego autorstwa i stracą do Ciebie zaufanie i najważniejsze – tego rodzaju praktyki są nielegalne.
  • Pisz prostym i zrozumiałym językiem – nawet najbardziej merytoryczne treści nie zostaną docenione, jeśli nie będą zrozumiałe. Dlatego nie używaj zbyt długich zdań i wyszukanych słów.
  • Stosuj synonimy – zbyt duża ilość fraz kluczowych może przynieść odwrotny skutek do zmierzonego. Aby tego uniknąć, stosuj inne słowa o podobnym znaczeniu. Dzięki temu artykuł zostanie doceniony przez algorytm
    i umiejscowiony wyżej. Jest to szczególnie ważne przy używaniu słów wieloznacznych np. zamek czy mysz.

Sformatuj tekst

Kiedy artykuł będzie prawie gotowy, czas na optymalizację treści. Twój materiał zostanie wyżej umiejscowiony w wyszukiwaniach, jeśli zadbasz o odpowiednią strukturę tekstu. Ponadto, tego rodzaju zabiegi są pomocne w zaciekawieniu czytelnika treścią. Aby tak się stało, powinieneś:

  • Podzielić treść na akapity,
  • Wypunktować niewielką, lecz ważną część artykułu,
  • Pogrubić istotne kwestie,
  • Zadbać o hierarchię nagłówków – im ważniejsza treść, tym większy nagłówek,
  • Dołączyć do materiału inny rodzaj treści np. fotografie, nagrani i infografiki,
  • Zastosować linkowanie wewnętrzne – czyli załączyć hiperłącze do swojej głównej witryny.

Końcowa korekta

Ostatni, ale nie mniej ważny punkt. Przed publikacją swojego materiału przeczytaj go jeszcze raz. Najlepiej to zrobić po kilku godzinach lub nawet następnego dnia. Wtedy zauważysz niedociągnięcia lub ewentualne błędy. Jeśli poprawność językowa nie jest Twoją mocną stroną, skorzystaj z internetowych korektorów tekstu, które pomogą Ci poprawić treść.

Jak stworzyć teksty pod SEO? – Podsumowanie

Tekst, który utrzymuje się wysoko w wyszukiwaniach powinien mieć odpowiednio dopasowane oraz rozmieszczone słowa kluczowe. W tym celu warto używać akapitów, nagłówków, wyliczeń oraz synonimów. Przed przystąpieniem do pisania zapoznaj się z tematem. Pisz prostym językiem, a po ukończeniu materiału, popraw ewentualne błędy.

Poprzedni artykułSprzątanie biur – jak wybrać najlepszą ofertę?
Następny artykułUżywana konsola i gry – sposób na tańszą rozrywkę

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj