Prowadzisz bloga? Masz firmę i chcesz się reklamować w internecie? A może planujesz zaistnieć w sieci z innych powodów? Niezależnie od tego, po co zakładasz stronę ważne jest umiejętne zdobywanie popularności.
Pozycjonowanie a optymalizacja strony
Stron internetowych jest mnóstwo, dlatego ciężko jest się przebić, zwłaszcza na początku. Strona sama się nie zareklamuje, dlatego właściciel musi o to zadbać. Jak? Najprościej udostępniać stronę wszędzie, gdzie to możliwe (na innych stronach, w mediach społecznościowych itp.). By ludzie raz odwiedzili podesłany im link taka reklama wystarczy, ale przecież chcemy zyskać odbiorców na dłużej. Jedyną możliwością, by odwiedzający stronę na nią wrócił i przyciągnął innych jest zaciekawienie go treścią. Chcąc zyskać większy rozgłos w krótszym czasie dobrze jest też zoptymalizować stronę pod kątem przeglądarki internetowej.
Czym jest pozycjonowanie?
Użytkownicy internetu zwykle odwiedzają strony, które w wyszukiwarce pojawiają się wysoko. Pozycjonowanie ma sprawić, by nasza strona znalazła się jak najwyżej. Ze względu na sposób filtrowania stron stosuje się w tym celu dwa zabiegi: linkowanie, czyli umieszczanie w tekście odnośników do popularniejszych stron oraz frazy kluczowe, czyli słowa i całe zwroty, którymi najczęściej posługują się osoby szukające informacji na temat, którego dotyczy nasza strona. Im więcej ich w treści tym lepiej, nawet jeśli tekst traci na wartości.
Po co pozycjonujemy strony?
Dzięki optymalizacji strona zyskuje popularność, jest częściej odwiedzana. Ten zabieg stosuje się najczęściej w celach marketingowych. Im częściej strona jest odwiedzana, tym więcej klientów możemy zyskać. Dlatego, jeśli nie chcemy pozostać anonimowi, warto zadbać o to, by strona internetowa, którą prowadzimy była jak najlepiej zoptymalizowana.
pozycjonowanie się opłaca, o ile trafi się na dobrą agencję seo, a o to trudno niestety