Roznoszenie ulotek – czy ten sposób na reklamę ciągle działa?

Ulotki reklamowe stanowią jedną z najstarszych metod promowania produktów, obok ogłoszeń w gazetach i szyldów sklepowych. Wiele firm korzysta z nich ze względu na niskie nakłady inwestycyjne oraz łatwość dotarcia do konsumenta z ofertą. Czy ulotki mają jeszcze sens w kontekście zasad współczesnego marketingu?

Ulotki – co zrobić, by były przydatne?

Posługiwanie się ulotkami w celach reklamowych może z całą pewnością wzbogacić bazę klientów firmy o listę nowych pozycji, nie wszyscy przedsiębiorcy jednak podejmują się tego działania w przemyślany sposób. W przypadku roznoszenia ulotek pod przypadkowo wybrane adresy nietrudno będzie dojść do wniosku, że był to chybiony pomysł, obserwując brak rezultatów.

Tymczasem roznoszenie ulotek najlepiej potraktować identycznie, jak każde inne narzędzie marketingowe. Oznacza to, że samo w sobie nie przedstawia ono żadnej wartości, dopóki nie skierujemy go w starannie wybranym kierunku. Kluczową sprawą będzie tutaj dokładne określenie grupy docelowej, do której firma pragnie dotrzeć ze swoim produktem bądź usługami.

Jak roznosić ulotki, by efekt robił wrażenie?

Firmy, które stawiają dopiero pierwsze kroki w danej branży, na ogół inwestują w ulotki jako jedno z pierwszych działań reklamowych. Dlatego istotne jest, by zarówno proces projektowania, jak i samo roznoszenie ulotek zaplanować z wykorzystaniem szczegółowej wiedzy na temat rynku i zachowań klientów. W przeciwnym wypadku przedsiębiorstwo ma przed sobą jedynie ryzykowny ubytek w budżecie, bez perspektywy zwrotów.

W planie roznoszenia ulotek należy przede wszystkim uwzględnić lokalizacje, w których mieszkają, pracują bądź bywają przedstawiciele danej grupy docelowej. Każdy aspekt designu powinien zostać przy tym dostosowany do ich preferencji – od wybranej czcionki, kolorów i grafik, poprzez treść i jej rozmieszczenie, aż po rodzaj papieru. Decydując się na dystrybucję ulotek w miejscach publicznych, w urzędach, kawiarniach i na lotniskach, warto przeszkolić zawczasu pracowników, którzy będą je rozdawać. Muszą one nauczyć się sprawnego rozpoznawania osób, które mogą być zainteresowane asortymentem firmy.

Poprzedni artykułPołącz swoje długi – czym jest kredyt konsolidacyjny?
Następny artykułJaponia – kraj kwitnącej wiśni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj