Dlaczego ulotki są doskonałym narzędziem marketingowym dla małych firm?

Jak mała firma z niewielkim budżetem reklamowym może pokazać swoje usługi szerokiemu gronu odbiorców? Duża konkurencja w mediach społecznościowych i Google sprawia, że rosną koszty dotarcia w tych kanałach. Alternatywą są działania offline, gdzie warto zwrócić uwagę na ulotki promocyjne. Dlaczego jest to doskonałe narzędzie dla małych firm?

Coraz trudniej o uwagę

Cyfrowe kanały marketingowe cieszą się coraz większą popularnością. Trudno się temu dziwić, skoro systemy reklamowe w Google czy na Facebooka pozwalają docierać do mocno sprofilowanych grup odbiorców. Niestety, z tych kanałów zaczyna korzystać coraz więcej firm, przez co coraz trudniej wywalczyć uwagę odbiorców.

Offline marketing znów popularny

Jeszcze kilka lat temu mogło się wydawać, że rozwój cyfrowych kanałów dotarcia całkowicie wyprze drukowane materiały promocyjne. Dzisiaj okazuje się, że ulotki, broszury i foldery nie tylko nie zniknęły z rynku promocji, ale nawet ich rola w strategiach marketingowych staje się coraz ważniejsza.

Potwierdza to internetowa drukarnia Hex Druk, która oferuje druk ulotek, broszur oraz folderów reklamowych. Według przedstawiciela firmy, marketerzy znowu chętnie sięgają po drukowane materiały promocyjne, nie tylko ze względu na ich niższe koszty, ale przede wszystkim skuteczność takich działań.

Ulotki dla małych firm – jakie korzyści?

Z tego narzędzia marketingowego bardzo chętnie korzystają małe firmy, które nie mają wielkich budżetów reklamowych do wydania w mediach. Według marketerów zatrudnionych w takich podmiotach, ulotki oferuje im wiele korzyści. Najważniejsze z nich to:

  • Wsparcie innych działań marketingowych – ulotki doskonale uzupełniają inne działania reklamowe, również te prowadzone w internecie. Wystarczy dodać kod QR na ulotce, aby ułatwić odbiorcom przejście na stronę sprzedażową produktu lub usługi. Na ulotkach można również podać adresy kont w mediach społecznościowych, do których obserwowania zapraszacie.
  • Niski koszt dotarcia do klienta – ulotka jest tania. Dotyczy to zarówno produkcji, jak i dystrybucji ulotek, dzięki czemu możliwe jest dotarcie do bardzo wielu odbiorców bez angażowania dużych środków finansowych.
  • Realizują wiele celów reklamowych – ulotki doskonale sprawdzają się do budowania świadomości marki, ale mogą zostać wykorzystane również inaczej. Wystarczy dodać na ulotce kod rabatowy lub kupon, aby było to doskonałe narzędzie sprzedażowe.

Jak widać, warto dodać ulotki do swojego repertuaru działań marketingowych. Przy ich pomocy można dotrzeć do wielu potencjalnych klientów, nawet jeśli budżet reklamowy nie jest wielki.

Poprzedni artykułCRM – najważniejsze funkcje i możliwości
Następny artykułCzy niezdolność do pracy daje podstawy do ubiegania się o rentę?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj