System kolejkowy czyli system zarządzania ruchem klientów to rozwiązanie, które zyskuje coraz szersze grono zwolenników. Coraz więcej firm, prywatnych przedsiębiorców i instytucji publicznych decyduje się na kolejkomaty? Skąd taka popularność tego rozwiązania i jak się ono sprawdza w praktyce? Zapraszam do przeczytania artykułu.
Czym są kolejkomaty?
Kolejkomat to urządzenie pozwalające na sprawne zarządzanie ruchem klientów. Taki kolejkomat porządkuje oczekujących w kolejce interesantów, przyporządkowując im konkretny numer. Dzięki temu udaje się wyeliminować napięcie i niepotrzebne spory, które często można zaobserwować np. w banku czy przychodni.
Osoby czekające w kolejce są zdenerwowane, choćby dlatego, że czasem ktoś próbuje zająć ich miejsce lub mówiąc potocznie wepchnąć się w kolejkę. W związku z tym kurczowo pilnują swojego miejsca, mimo, że czas oczekiwania mogłyby wykorzystać inaczej – np. skorzystać z toalety, poczytać gazetę czy po prostu wyjść na świeże powietrze.
Napięta sytuacja rodzi frustrację wśród oczekujących, a nerwowa atmosfera udziela się również osobom obsługującym interesantów. Atmosfera przekłada się na jakość obsługi i zadowolenie klienta, a raczej jego brak.
Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zarządzanie ruchem klientów w sposób profesjonalny, właśnie poprzez kolejkomaty.
Te niewielkie urządzenia eliminują wszystkie problemy o jakich była mowa wcześniej. Usprawniają obsługę klienta, czyniąc ją miłą dla obu stron. Klient dokładnie wie, który ma numerek i ile osób oczekuje przed nim. Czas oczekiwania może sobie umilić w dowolny sposób. Z kolei osoby obsługujące nie są narażone na stres związany z kłótniami wśród oczekujących, mogą w spokoju obsługiwać interesantów, dzięki czemu ich praca jest wydajniejsza i bardziej opłacalna.
W praktyce kolejkomaty wykorzystać można dosłownie wszędzie – w banku, na poczcie, w urzędzie, w przychodni, szpitalu i wszędzie tam gdzie konieczne jest sprawne zarządzanie obsługą wielu osób. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na to aby zainstalować u siebie kolejkomat i korzystać z niego. Jeśli Ty jeszcze tego nie zrobiłeś – pośpiesz się. To duża szansa na usprawnienie obsługi klientów i przeniesienie jej na zupełnie nowy poziom.