Co wspólnego ma pozycjonowanie, google i SEO?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych ma na celu przede wszystkim zwiększenie widoczności witryny, czyli wypromowanie jej. I tym samym zwiększenie widoczności marki. To proste – im wyżej w wynikach wyszukiwań jest dana witryna, tym więcej potencjalnych klientów marki ją widzi. Czyli jest to po prostu forma marketingu internetowego. Pozycjonowanie nie jest obce także samym firmom pozycjonującym, które promują w wyszukiwarkach swoje usługi, umieszczając linki do swojej witryny w różnych miejscach w internecie. Linki te mają takie słowa kluczowe, jak: pozycjonowanie stron cena, sprawdzanie pozycji w google.

Od web positioning do monitoringu pozycji

Nie sposób nie zauważyć, że pozycjonowanie stron internetowych pojawiło się wraz z pierwszymi wyszukiwarkami. Bo to właśnie w wyszukiwarki klienci wpisują słowa kluczowe. Sukcesem mogła pochwalić się ta strona, która pojawia się na samej górze wyników wyszukiwania. Stąd powstała nowa usługa – pozycjonowanie. Wyszukiwarki zaczęły się unowocześniać, wzbogacając się w…

  • algorytmy binarne
  • wektorową analizę treści witryny internetowej

Udoskonalenia te z jednej strony usprawniły wyszukiwanie, uczyniły je bardziej profesjonalnym, a z drugiej strony podniosły trudność pozycjonowania.

Z czasem pojawiły się także nowe słowa w wynikach wyszukiwań:

  • pozycjonowanie stron cena
  • sprawdzanie pozycji w google
  • monitoring pozycji

Monitor pozycji, czyli sprawdzanie pozycji w google – usługa ta umożliwiła śledzenie na bieżąco postępów w pozycjonowaniu. Pozycjonowane stron powoli stawało się bardzo profesjonalną usługą.

Ciekawostka – termin pozycjonowanie wprowadzono dopiero w 2002 roku. Wcześniej usługa ta nazywana była web positioning.

Co to jest SEO?

Pozycjonowanie to bardzo skuteczna forma promocji w wyszukiwarkach internetowych, ale nie jedyna. Bardziej ogólnym terminem, obejmującym więcej działań jest SEO, powstałe od angielskich słów search engine optimization. SEO to wszelkie działania mające na celu wypromowanie witryny w wyszukiwarkach. Termin ten oznacza również optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Potocznie SEO zwane jest również pozycjonowaniem.

Optymalizacja wyszukiwarek polega nie tylko na umieszczaniu linków w sieci, ale również na monitorowaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i na dopasowywaniu kodów witryn do bieżących algorytmów. Wszystkie te zabiegi mają oczywiście na celu poprawienie pozycji w wyszukiwarkach. Owe zabiegi to:

  • dobór odpowiednich nagłówków
  • odpowiednie umieszczenie fraz kluczowych w artykułach
  • dodanie odpowiednich tagów
  • dodanie zoptymalizowanych zdjęć, filmów i innych mediów
  • systematyczny monitoring pozycji
  • stworzenie linkowania wewnętrznego pomiędzy podstronami
  • zaprojektowanie przyjaznego dla wyszukiwarek menu

Jak widać, optymalizacja i pozycjonowanie wymagają wielu zabiegów. Liczą się umiejętności poparte wiedzą i doświadczeniem. Z kolei każdy błąd może spowodować duże straty. Dlatego zlecenie SEO profesjonalistom ma bardzo duży sens.

Ciekawostka – SEO to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod promocji firmy. Co ciekawe, skuteczne jest nie tyle pozycjonowanie stron na ogólne hasła, takie jak sklep online, a na hasła bardziej precyzyjne, z tzw. długim ogonem, np. pozycjonowanie stron cennik, sprawdzanie pozycji w google Warszawa.

Poprzedni artykułDlaczego warto inwestować w młodym wieku? Poznaj 5 podstawowych korzyści!
Następny artykułPrawo pracy – co warto wiedzieć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj