Jak poradzić sobie z procesem likwidacji przedsiębiorstwa?

Zbyt wysokie koszty utrzymania, brak klientów czy za silna konkurencja bardzo często przesądzają o decyzji zamknięcia firmy. To proces niezwykle stresujący dla właścicieli, którzy muszą dopełnić wielu formalności dotyczących między innymi pracowników, wyrejestrowania kasy fiskalnej czy wymówienia umów z partnerami. Dowiedz się, jak poradzić sobie z przebiegiem likwidacji przedsiębiorstwa.

Poradź się specjalistów

Podczas procesu likwidacji firmy należy zwrócić uwagę na naprawdę wiele kwestii. Niedopilnowanie formalności może ciągnąć za sobą wiele konsekwencji prawnych oraz finansowych. Dlatego, jeśli zdecydujesz się na zamknięcie przedsiębiorstwa warto zadbać o odpowiednie wsparcie. Takie właśnie oferuje biuro księgowe Anavo (https://anavo-ksiegowosc.pl/), które zajmie się księgami rachunkowymi, ewidencją podatkową, a także dopełni wszelkich formalności związanych z pracownikami – rozwiąże z nimi umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, także rozliczy wynagrodzenia oraz inne należności. Wszelkie dokumenty zostaną sporządzone w ustalonym terminie i z najwyższą starannością. W razie takiej konieczności specjaliści skontaktują się z Urzędem Skarbowym w celu uregulowania ewentualnych nieścisłości. Zaufaj Anavo (https://anavo-ksiegowosc.pl/biuro-rachunkowe-otwock-swider.html) i razem z nimi przejdź ten stresujący proces.

O czym należy pamiętać przy likwidowaniu firmy?

Proces zamykania działalności należy zacząć od zerwania umów z pracownikami i podmiotami, z którymi dotychczas współpracowałeś. W przypadku pierwszej grupy, należy pamiętać o obowiązującym okresie wypowiedzenia. Zależy on od formy zatrudnienie oraz stażu. W przypadku umowy o pracę na czas określony lub nieokreślony, jeśli pracownik wykonuje swoje obowiązki krócej niż 6 miesięcy okres wypowiedzenia trwa dwa tygodnie, a jeśli dłużej niż pół roku to 30 dni. W przypadku ponad trzyletniego stażu wypowiedzenie należy dochować terminu trzech miesięcy. Przedwczesne zakończenie umowy może się wiązać z poniesieniem konsekwencji. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku podmiotów zewnętrznych. Dokładnie przeanalizuj kwestie okresu trwania wypowiedzenia albo zerwania postanowień zawartych postanowień.

Następną kwestią jest wyrejestrowanie jednoosobowej działalności gospodarczej w CEIDG. Informacja o likwidacji firmy jest przekazywana dalej do ZUS-u. Należy także sporządzić inwentaryzację majątku – pomoże Ci w tym Anavo (https://anavo-ksiegowosc.pl/biuro-rachunkowe-michalin.html). Fakt likwidowania działalności należy zgłosić do Naczelnika Urzędu Skarbowego, do którego przynależysz. Jeżeli jesteś Vatowcem, wystarczy, że wypełnisz formularz Vat-Z i tym sposobem zostaniesz wyrejestrowany. Pamiętaj również o wymazaniu z rejestru kasy fiskalnej, jeżeli takową posiadasz. W wszelkich kwestiach pomoże Ci profesjonalne biuro rachunkowe Anavo. Zaufaj specjalistą!

Poprzedni artykułAngielski dla dzieci nie musi być nudny, TA szkoła we Wrocławiu jest najlepszym przykładem
Następny artykułInwestycje długoterminowe – 3 najważniejsze kwestie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj