Czy wiesz, ile mogą zdziałać litery świetlne w komunikacji Twojej marki? Nie tylko zapewnią Ci widoczność dniem i nocą, ale będą oddawać charakter Twojej marki i bardziej wpłyną na świadomość wśród klientów.
Litery świetlne jako obraz wrażliwości marki
Litery to teraz identyfikacja firmy, tuż obok logo, fontu czy hasła reklamowego.
Litery świetlne to też wyrażanie emocji. Pokazują wrażliwość, uważność, świadomość, czyli ważne, pożądane a przede wszystkim doceniane cechy w dzisiejszych czasach.
Umożliwiają rozszerzenie przekazu firmy czy marki o tak szczegółowe i precyzyjne sygnały, jak te płynące z oznakowania firmy. To idealne narzędzie do obrazowania zalet i wartości marki, to również świet(l)ne narzędzie do pokazania, że firma jest na bieżąco.
Manewrowanie oświetleniem to niecodzienny sposób na reagowanie na otaczający świat. Dzisiejsze społeczeństwo potrzebuje symboliki, a litery umożliwiają markom i firmom wyrażanie wielu emocji, nastrojów.
Litery świetlne równie dobrze sprawdzają się jako atrakcja turystyczna w mieście i na wsi
Litery reklamowe – świet(l)ne narzędzie
Podświetlenia liter pozwalają na szybką, wręcz natychmiastową reakcję, na odwoływanie się do świąt i wydarzeń z całego świata. Na przykład tak powszechne teraz podświetlenia w kolorach Ukrainy: niebiesko – żółtych świadczy o solidarności świata z Ukrainą, która mierzy się z rosyjską agresją. Przywołać też można wykorzystywany kolor zielony w podświetlaniach w Dniu Ziemi, czy różowy w Dzień Walki z Rakiem Piersi.
Ważne też, aby cała komunikacja marki czy firmy była spójna. By komunikaty były jednogłośne, czytelne i zgodne. Zarówno te płynące bezpośrednio z ust prezesa, jak i te ze spotów reklamowych oraz wypływające z identyfikacji wizualnej marki.
Pomyśl o świeceniu zawczasu
Aby jednak móc rozszerzyć komunikację poprzez litery świetlne, należy przed decyzją o ich zakupie zastanowić, w jakich sekwencjach chcemy je podświetlać. Wymaga to odpowiedniej technologii i najlepiej wcześniejszego zaprogramowania.
Ułożenie modułów diod digital RGB determinuje sposób dzielenia światła i liczby wariacji podświetleń. Stąd, ważne jest, aby przed montażem diod wstępnie sprecyzować zakres świecenia liter świetlnych, by później móc korzystać z poziomego lub pionowego dzielenia kolorów.
Litery świetlne to kolejny środek komunikacji
Litery elewacyjne czy wolnostojące – każde mogą służyć poszerzaniu swojej komunikacji. Litery świetlne stanowią kolejny środek komunikacji. To ewolucja w postrzeganiu reklamy i jej wariantów. Tak jak wcześniejsze odkrycie, że logo także wiele mówi o firmie i jest jej przedłużeniem komunikacji, tak teraz każdy element oznakowania marki, w tym litery świetlne wiele mogą mówić za markę czy firmę. Ważne jednak, aby te wszystkie komunikaty wychodzące od podmiotu się pokrywały.