Praca zdalna w firmach wymaga właściwej infrastruktury. Jak ją stworzyć?

Chociaż epidemia koronawirusa powoli słabnie, nadal wiele firm korzysta z pracy zdalnej, by pracownicy mogli wykonywać swoje obowiązki w domu.

Praca zdalna sprawdza się w wielu zawodach. Gdy wprowadzono ograniczenia w działaniu przedsiębiorstw w związku z epidemią koronawirusa, na home office przeszedł szereg firm i ich pracowników. Aby mogli oni realizować swoje obowiązki, konieczna jest właściwa obsługa informatyczna. To właśnie ona stanowi podstawę sprawnej pracy zdalnej.

Zatem, jak powinna odbywać się prawidłowa obsługa informatyczna firm umożliwiających pracę w trybie home office? Jak można zadbać o to, aby wszystko przebiegało wygodnie, efektywnie i bezpiecznie?

Czego potrzebuje firma, by pracować zdalnie?

Home office może mieć różne formy. Najczęściej jednak praca w tym przypadku polega na dostępie do odpowiedniego oprogramowania za pośrednictwem sieci, do której podłączony jest pracownik. Może on wtedy korzystać z firmowego sprzętu – zazwyczaj jest to laptop.

Aby zadbać wtedy o niezbędny komfort i bezpieczeństwo pracy, konieczne jest wykorzystanie odpowiednich narzędzi. Tutaj dużą rolę pełni obsługa informatyczna, którą powinna zapewnić firma.

Podstawę stanowi specjalnie skonfigurowany VPN, czyli Virtual Private Network – wirtualna sieć prywatna, która pozwala na zdalną pracę online. Zaawansowane szyfrowanie powoduje, że przekazywanie informacji wewnątrz sieci VPN jest wtedy całkowicie bezpieczne.

Druga kwestia to właściwe oprogramowanie stosowane w firmie, które dedykowane jest dla pracowników. Mogą być to systemy informatyczne, do których można uzyskać dostęp online, a także innego rodzaju narzędzia – także ogólnodostępne, na przykład dysk Google, Dropbox, komunikatory Skype for Business, Microsoft Teams.

W związku z tym przygotowanie firmy do pracy zdalnej wymaga odpowiedniego wsparcia ze strony specjalistów IT, którzy zadbają o to, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik.

Jak zadbać o to, aby home office działało prawidłowo?

Żeby praca zdalna w firmie przebiegała bez problemów, obsługa informatyczna w tym zakresie może być realizowana zarówno przez pracowników własnych, jak również może być zlecona firmom zewnętrznym jako outsourcing.

W pierwszym przypadku potrzebne usługi informatyczne dostarczają pracownicy działu IT, którzy są również stale gotowi do pomocy w razie pojawienia się problemów. W drugim pracami w tym obszarze zajmują się specjaliści zewnętrzni z firmy, której specjalność to obsługa informatyczna.

Obsługa informatyczna firm dostarczana jako outsourcing może obejmować między innymi:

  • konfigurowanie oraz administrację serwerami
  • tworzenie sieci VPN
  • zarządzanie zasobami IT i stały monitoring nad obszarem IT firmy
  • wdrażanie i konfigurowanie oprogramowania
  • serwis sprzętu komputerowego
  • usuwanie awarii dotyczących stosowanego oprogramowania
  • dbałość o bezpieczeństwo danych firmy – tworzenie polityk bezpieczeństwa, kopii zapasowych – backupów
  • pomoc przy zakupie sprzętu komputerowego
  • prowadzenie szkoleń dla pracowników
  • doradztwo informatyczne

Kompleksowa obsługa informatyczna to domena firmy IT Center, która działa w mieście Warszawa. Zapewnia ona swoim klientom dostęp do kompleksowych rozwiązań w modelu outsourcingu, dzięki czemu jej usługi informatyczne dostępne są także w korzystnych cenach.

Outsourcing usług informatycznych dla home office

Gdy pracownicy firmy regularnie korzystają z pracy zdalnej, wówczas obsługa informatyczna prowadzona jako outsourcing jest doskonałym wyborem, by wspierać działanie home office.

Dostarczane wówczas usługi informatyczne mogą być skrojone na miarę, a także zapewniają szybką reakcję na jakiekolwiek zgłoszone zdarzenia – najczęściej obsługa odbywa się wtedy jako hot line, ale w razie potrzeby pracownik firmy może dojechać na miejsce.

W związku z tym kompleksowa, profesjonalna opieka informatyczna to podstawa w sprawnego home office – nie tylko w dobie epidemii koronawirusa.

Praca zdalna w firmach wymaga właściwej infrastruktury. Jak ją stworzyć?
Rate this post

1 KOMENTARZ

  1. Nie byłem przekonany do pracy zdalnej. Wydawało mi sie, zenie będe w stanie się zmotywować do takiego typu roboty. Jednak z powodu koronawirusa nie mialem wyboru i musiałem przejść włąsnie na ten tryb pracy Przyznam, ze szybko się wkręciłem oraz wydaje mi sie to znacznie wygodniejsze na dzień dzisiejszy niż praca standardowa w firmie. Szczególnie, że firma zaopatrzyła mnie w laptopa specjalnie do pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here