3 rzeczy, które warto wiedzieć o marketingu w wyszukiwarkach

Wyszukiwarka Google cieszy się niezmiennie największą popularnością – za jej pomocą wykonywane jest około 80 % wszystkich wyszukań. Warto wykorzystać jej potencjał do działań marketingowych.

Marketing w wyszukiwarkach przeprowadza się najczęściej przy użyciu kampanii reklamowych adwords. Przekonaj się, jak je wykorzystać do promocji swojej firmy.

Czym właściwie jest marketing w wyszukiwarce?

Pamiętasz pewnie, że często na górze strony wyników wyszukiwania pojawia się kilka rezultatów oznaczonych jako reklamy. Właśnie taki efekt daje kampania sem, podstawowe narzędzie marketingu w wyszukiwarce. Polega ona na wyświetlaniu linków sponsorowanych użytkownikom, którzy wyszukują konkretne frazy. Możesz więc wybrać odpowiednie słowa kluczowe, związane z produktami lub usługami, które oferuje Twoja firma i dzięki kampaniom adwords docierać do tych, którzy będą nimi zainteresowani.

Kampanie adwords – ile to kosztuje?

Zastanawiasz się pewnie teraz, czy płatne wyniki wyszukiwania to duży wydatek. Ceny zależą od konkretnego słowa kluczowego. Co jednak istotne, kampanie reklamowe adwords są najczęściej rozliczane w modelu PPC (z ang. pay per click – płatność za kliknięcie). Oznacza to, że za reklamę zapłacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w opłacony przez Ciebie link. To pozwala zoptymalizować koszty.

Kiedy zobaczysz rezultaty?

Kampania sem może przynieść pierwsze efekty bardzo szybko, bo nawet po kilku godzinach. Warto korzystać z tego narzędzia do poprawienia widoczności strony w wyszukiwarce wtedy, gdy z jakichś powodów pozycja w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania nie jest zadowalająca. Dzięki narzędziom analityki internetowej możesz również na bieżąco sprawdzać, jakie są efekty kampanii adwords. W razie potrzeby możesz zdecydować się na inne frazy lub zaoferować wyższe stawki za słowa kluczowe o największym współczynniku konwersji.

Kampanie reklamowe adwords pomogą Ci pozyskać klientów skutecznie, szybko i przy optymalnym wykorzystaniu budżetu. Dzięki nim Twoja firma może się rozwijać jeszcze lepiej. Przekonaj się sam!

Poprzedni artykułCharakterystyka spółek w pigułce – co należy o nich wiedzieć aby wybrać odpowiednią formę prawną?
Następny artykułKiedy skorzystać z doradztwa podatkowego?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj