Wady i zalety darmowych systemów CRM

Korzystanie z systemów CRM jest dziś naturalne i niezaprzeczalnie stanowi składową przyszłości skutecznego prowadzenia firmy. Wielu przedsiębiorców korzysta już z podobnych rozwiązań, jednak część wciąż stoi przed ich wyborem . Na rynku wybór tego typu systemów stale rośnie, co wpływa m.in. na udostępnianie darmowych wersji demonstracyjnych popularnych systemów CRM. Czy korzystanie z nich ma w ogóle sens i czy mogą dać Ci to czego oczekujesz? Sprawdźmy to!

Zalety korzystania z darmowych programów CR

Poznanie sposobu działania konkretnego systemu

Pierwszą zaletą jest oczywiście poznanie całej metodyki funkcjonowania takich programów. Dzięki wersjom darmowym możemy nauczyć się jak wygląda interfejs, jakie możliwości są przewidziane oraz czy taka forma zarządzania danymi oraz relacjami z klientem jest dla nas odpowiednia.

Dopasowanie do profilu działalności

Wypróbowanie opcji darmowych jest także szansą na zrozumienie jak powinien być zbudowany system CRM w przypadku konkretnej organizacji. Warto w takie testy zaangażować wszystkich pracowników na stanowiskach menadżerskich i specjalistycznych, aby mieli szansę rzetelnie ocenić konkretne funkcjonalności systemu.

Wady korzystania z darmowego oprogramowania

„Przekładanie” danych

Wersje darmowe to zazwyczaj wersje demonstracyjne, które nie pozwalają na przetestowanie wielu funkcji, które otrzymamy kupując dany program. Problemem może być także przekładanie danych, gdyż o ile transfer na platformę może być prosty, o tyle nie każda płatna, rozszerzona wersja przyjmie dane z innego oprogramowania.

Brak wielu funkcji jest chyba jednak najpoważniejszą wadą darmowych wersji. Kiedy decydujemy się na takie darmowe wersje, mamy do czynienia z okrojonym sposobem przedstawiania danych oraz gromadzenia informacji o klientach. Czasami może to wręcz utrudniać, a nie ułatwiać kontakt z nimi.

Język

Bardzo często wersje darmowe nie są opatrzone tłumaczeniem na język polski, w związku z czym osoby, które nie do końca radzą sobie z językiem angielskim mogą mieć problem z odnalezieniem się w przestrzeni platformy.

Ogólnie rzecz ujmując, darmowe rozwiązania CRM powinny być traktowane tylko jako wersje DEMO. Przy codziennym użytkowaniu mogą sprawiać wiele problemów, dlatego warto od razu zdecydować się na zakup dobrej jakości, nowoczesnego oprogramowania.

Poprzedni artykułProwadzenie sklepu w internecie
Następny artykułG Suite Basic vs G Suite Business – jaki pakiet jest najlepszy dla Twojej firmy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj